Book is not available now. Book will available on: 03 Apr 2023

( 0 / 1 unit )

Loan Duration (day): 7




CINTA TAK PANDANG STATUS

by Rafina Abdullah

Publisher - RMA STUDIO

Category - Wedding

AMSYAR dicempung lalu dibaringkan di atas katil. Rania memerhati dari jauh cara Imran melayan anaknya itu. Dalam diam dia menyimpan senyum. Terubat sedikit hatinya kini setelah selamat diijabkabul dengan lelaki dicintai. Hilang rasa gundah yang membelenggu dirinya apabila terfikir soal Puan Mariana. “Apa yang ibu awak akan cakap kalau dia tahu perkara ni? Saya risau dia bermusuh dengan awak nanti.” Imran menarik selimut di hujung kaki Amsyar lalu perlahan menghampiri Rania yang duduk di sofa panjang. Berdiri di hadapan Rania, dia tersenyum tenang. “Ibu saya takkan buat begitu. Sekeras-keras hatinya, saya tahu dia akan terima awak juga satu hari nanti.” Di sebelah Rania dia melabuh duduk. Di kesempatan itu, dia mengambil peluang mengelus lembut pipi Rania. Dengan tindakan Imran, Rania sedikit mengelak. Bukan tidak mahu disentuh Imran, tetapi sang hati yang masih berbolak-balik dengan pelbagai rasa yang memaksa dia melupakan sebentar kehendak Imran. Imran mengeluh pendek. Menerima seadanya penolakan Rania. “Boleh kita bincang Lain kali pasal ni? Sekarang kita kena tidur. Saya penat memandu dari jauh. Baru saja sampai, dah kena nikah dengan awak.” Dia bergurau. Sengaja membangkitkan aura ceria di antara mereka. Rania menjeling dengan kata-kata Imran. “Awak yang paksa saya.” “Okey, okey... saya minta maaf.” Imran angkat kedua-dua tangannya ke sisi bahu. “Balik nanti kita nak tinggal kat mana?” Soal Rania. “Saya tak terfikir lagi.” “Kalau macam tu, tinggal saja kat rumah flat saya.” Imran pantas menggeleng. “Saya tak mahu.” “Kenapa?” Rania angkat kening. Tak sangka Imran akan menolak cadangannya. “Saya sekarang suami awak. Saya mampu carikan rumah yang lebih baik. Rumah yang lebih selesa untuk kita tinggal bertiga.” “Terpulanglah pada awak. Asalkan, awak tak bawa saya tinggal dengan keluarga awak, sudahlah. Nanti tak pasal-pasal saya makan nasi berlaukkan hati dan berulamkan jantung. Tahu sajalah ibu awak tu, kan?” Rania menjeling Imran habis-habisan. Imran tersenyum panjang. Faham Apa maksud Rania.

Please login to borrow the book.